Muzische opvoeding: James Ensor!

Een muzische dag te Oostende!
We namen een duik in de boeiende wereld van de beroemde schilder James Ensor.
We bezochten het Ensor Museum propvol schelpen, chinoiserieën en maskers
en kregen er uitleg over zijn leven.
We ontdekten zijn kleurrijke en levendige schilderijen boordevol humor
en werden gefascineerd door de prachtige maskers en kennen nu de betekenis ervan.
Daarna gingen we zelf creatief aan de slag als echte kunstenaars
in verschillende werkateliers.
Hier enkele sfeerbeelden...









































Na de middag zetten we onze tocht verder
richting strand...









VERRASSING!!!

Mmmm............
Smullen van een heerlijk ijsje... ;)









Dag strand!
's Morgens vroeg veel plaats op 't strand
languit liggen in het zand
naar kinderen zwaaien
die stof doen opwaaien
en niet vergeten om te draaien.

's Middags nogal druk op 't strand
de zon klimt hoger boven land
de felblauwe lucht
een meeuw in de vlucht
een diepe zalige zucht.

's Avonds laat, ver weg van 't strand
mijn eigen schuld: vuurrood verbrand
mijn buik en mijn benen
mijn voorhoofd, mijn tenen.
Alles verbrand.
Gedaan.
Dag strand...